Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Peter Emanuelsson - 10 maj 2015 21:02

För Er som ännu inte åkt tåget från riksgränsen ner till Narvik säger jag bara, gör det!!
Det är helt otroligt, ännu en gång måste jag säga att detta ska upplevas på riktigt för bilderna kan lixom inte visa hur fint det verkligen är, men här kommer några i alla fall :)

Av Peter Emanuelsson - 10 maj 2015 20:32

Framme i Ballangen nu och det gick faktiskt riktigt bra, tror till och med att tåget rullade in på Narviks station precis på minuten, ibland kan SJ :)
Fick sen gå en liten promenad på ca 15 min till buss stationen som INTE ligger vid tågstationen vilket är lite korkat men solen sken och fick tid över till att köpa en stooor kaffe på stans enda öppna kiosk..
Sen va det ca 1.5 timmes väntan på bussen, oviss väntan skall tilläggas för jag fattar inte riktigt deras tidtabeller vilka dagar vilka bussar går men hoppades på en viss tid och det blev ju bra..

Kom till huset och upptäckte att det va låst, fick gå till jobbet och ringa chefen och då visade det sig att hon varit sjuk förra veckan och därför inte sett mitt mail om att jag behöver en nyckel när jag kommer.. Men det löste sig för hon kom förbi jobbet och gav mig den..

Nu ska jag gå iväg och köra nattpasset :)

Ha det :)

Av Peter Emanuelsson - 10 maj 2015 12:28

Har nu kommit ända till Abisko, Lapporten syns på ett av korten. Fantastiskt vackert här ännu vackrare än vad som syns på bilderna, bör upplevas :)

Av Peter Emanuelsson - 10 maj 2015 11:17

Vi har nu anlänt till Kiruna, strålande väder fortfarande vilket är helt ok ;)
Inte så många timmar kvar nu och än så länge håller vi tidsplanen och jag kommer nog hinna med min buss från Narvik :)

Av Peter Emanuelsson - 10 maj 2015 11:15

Platsannons:)
Nattavara tågstation söker efter en kock till restaurangdelen, 2 städare, 3 sociala personer till biljettförsäljningen samt 1 erfaren och driven chef för att få våran station att fortsätta expandera :)
Visst är den söt :)

Av Peter Emanuelsson - 10 maj 2015 06:48

God morgon på er kära medmänniskor :)
Vaknade upp här på tåget till strålande väder, kände mig utvilad och allt var frid och fröjd, kollade mobilen och upptäckte att klockan var 03:30!!!!
Har nu sovit en sväng till och klockan är nu 06:44 och vi har precis rullat in i något som skulle kunna vara Boden, eller nått sånt.

Fortfarande sol :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards