Alla inlägg under april 2015

Av Peter Emanuelsson - 25 april 2015 13:44

Framme i Kiruna nu och helt utan problem än så länge, känns lite konstigt dock att åka timme efter timme utan att egentligen komma närmre målet eftersom vi bara åker tvärs över landet innan vinvänner av söderut.. Men det blir nog bra till slut :)

Av Peter Emanuelsson - 25 april 2015 10:19

Börjar med en bild tagen från tåget, inte jättebra bild utan dom bra kommer senare :) men ni kanske ser bergen i bakgrunden, så sjukt vackert här uppe :)

Av Peter Emanuelsson - 25 april 2015 09:55

Första delmålet klart, sitter nu å stationen i Narvik och väntar på tåget..
Ska lägga upp lite bilder från Narvik sen, otroligt vackert här )

Av Peter Emanuelsson - 25 april 2015 08:13

Jaha go vänner, då har det gått 2 veckor och det är dags för hemresan..
Strul är definitivt med i beräkningarna denna gång men hem ska jag väl komma till slut :)

Igår på jobbet kom chefen in till mig och berättade att hon fixat skjuts åt mig de 4.5 milen vi har in till Narvik där tåget ska gå ifrån, ja jag vet att jag nog skulle löst det problemet tidigare men sånt brukar lösa sig så jag tog det rätt lugnt :)

Planen för hemresan:
10:53 går tåget från Narvik station, hoppas jag är där då..
17:39 är det meningen att vi ska vara i Boden för ett tåg byte till natt-tåget.
17:50 är det tänkt att vi ska lämna Boden bakom oss och i mycket sakta mak tuffa os söderut mot den alldeles fantastiska staden Uppsala där vi ska vara vid 08:31 imorgon bitti..

I Uppsala blir det återigen väntetid för det dröjer nästan 2 timmar innan vi far mot Leksand, 10:24 med beräknad ankomst i den före detta hockeymetropolen, tillika min hemort, Leksand vid 12:50...

Jag gissar på att vi är framme 17:35, va tror Ni :)?

Av Peter Emanuelsson - 24 april 2015 11:16

Sista arbetspasset här i Ballangen under denna resa närmar sig, kör kvällspasset idag så ska bara ner på "stan" en sväng för att fixa lite sen bär det av mot jobbet.
Vädret har varit uselt men idag strålar solen som om det vore en högsommar dag :) typiskt eller hur :)

Av Peter Emanuelsson - 22 april 2015 23:56

Tänkte bara visa lite hur vi bor :)
Vardagsrummet och köket, mitt lilla kryp-in får ni se sen, liiite ostädat just nu ;)
Finns 6 sovrum här fördelat på 2 våningar, 2 toaletter och ett gemensamt kök, helt ok boende :)

Av Peter Emanuelsson - 22 april 2015 22:24

Idag är ingen vanlig dag, för det är Vildas födelsedag :)
Idag fyller min Vilda 2 år, är ju som Ni vet inte hemma utan fortfarande på jobb i Norge vilket känns tungt, att jobba här har faktiskt gått jättebra men just idag när Vilda fyller år så känns det tungt hade ju gärna varit hemma hos henne. Men får ta igen det i helgen :)

Av Peter Emanuelsson - 22 april 2015 22:20

Hej go vänner, går tydligen ett rykte om att jag har varit dålig på uppdatering och det ligger väl nå i det men ska nu berätta va som hänt, INGET :)
Nära så,illa e det inte men det har varit lugnt här i några dagar.
Har jobbat och sen sovit väldigt mycket för vädret har inte varit på topp så har passat på att vila för på på lördag blir det att resa hem igen och då behövs nog all energi för att hålla jämn takt med Vilda :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards